Bułeczki z kruszonką

Ciasto:

  • 3 żółtka
  • 3 łyżki letniego mleka
  • 4 dag drożdży
  • 12 dag masła
  • 50 dag mąki
  • 5 dag cukru
Nadzienie:
  • budyń waniliowy lub śmietankowy
  • 400 ml mleka
  • słoiczek konfitury wiśniowej
Kruszonka:
  • 18 dag mąki
  • 10 dag masła
  • 10 dag cukru
  1. Żółtka rozprowadzam z mlekiem i drożdżami. Masło siekam z mąką i cukrem, dodaję masę żółtkową. Wyrabiam ciasto, formuję z niego kulę, przykrywam ścierką i odstawiam do wyrośnięcia.
  2. Budyń gotuję na mleku, studzę. Ciasto dzielę na 12 kawałków. Z każdego formuję kulę, lekko ją spłaszczam i robię pośrodku zagłębienie.
  3. Układam na blaszce wyłożonej pergaminem. W zagłębienia kładę po łyżce budyniu i konfitury.
  4. Z podanych składników robię kruszonkę, posypuję nią bułeczki.
  5. Piekę 25 minut w 190 st. C


4 komentarze:

  1. Aż zglodnialam patrząc na te zdjęcia 😍 napewno wypróbuję przepis, ponieważ jestem ogromną fanką wiśni, a nie upiec takich bułeczek to grzech 😊 pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie 😊
    http://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/2017/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobne do ciacha u babci. Aż mi ślinka leci ;)
    Będzie mi miło, jak zajrzysz też do mnie.
    https://recenzje-kosmetyczneuli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Kuchnia , Blogger